At arbejde effektivt og fokuseret med CRM er en strategi hvor man sætter kunderne først og søger at skabe bedre og sorte tal på bundlinjen gennem kundeloyalitet, øget salg og en slankere omkostningsstruktur. En CRM strategi støtter en kundeorienteret strategi med fokus på den enkelte kundes ønsker og efterspørgsel. Med et CRM system i verdensklasse som det fra Skyview er det nemt at danne sig et overblik omkring en kunde, også hvis kunden skulle være i kontakt med flere afdelinger af vores virksomhed.
Bliv fortrolig med din CRM strategi
Det er afgørende at du bliver fortrolig med dit CRM system for at du kan føre din CRM strategi ud i livet. Det er et robust system som Skyview leverer, og det kan klare store mængder data, så det er bare med at komme i gang med at bruge det og udfordre systemet. Det kræver tid at lære et nyt CRM system at kende. Du kan måske på relativt kort tid nå at skrabe i overflade eller lære de basic systemer, men typisk har et system utallige smart og nyttige funktioner.
Giv konkurrenterne baghjul
Det er begyndt at gøre sit indtog på de danske arbejdspladser og kontorer at arbejde med specialdesignede CRM systemer. Det er dog ganske varierende fra branche til branche hvor udbredt arbejdet med forskellige CRM strategier er og i nogle brancher et det et sjældent fænomen. Det kan du udnytte som virksomhedsejer og komme langt foran dine konkurrenter ved at tilbyde bedre service til målgruppen. Ved at tage stilling til din CRM strategi er du bedre rustet til stadig mere krævende kunder på markedet og bedre rustet med begrænsede ressourcer til at tilgodese kundernes krav og efterspørgsel. Det kan medføre flere elementer der kan sætte gang i den positive spiral så som at medarbejderne opdager de positive ting der kan lette arbejdsbyrden med et CRM system og at dine kunder tager dig mere seriøst når du har fuldstændigt styr på oplysninger om arbejde med dem og dermed viser du tager dem meget seriøst. Alle disse ting kan samles om din CRM strategi og væsentligt differentiere dig fra dine konkurrenter. Og kan forhåbentlig skabe resultater på bundlinjen og optimere og effektiviseres en del af dine og jeres arbejdsprocesser.
Succes med fokus på CRM strategi
I min virksomhed har vi beregnet af vi har fået frigjort mellem 30 og 45 min om dagen pr. medarbejder ved at implementere CRM systemet fra skyview og vi har også øget vores omsætning ved at have større fokus på vores CRM strategi og mere fokus på kunderne og forsøgt at etablere en tættere relation til kunderne. Og vi har haft held med denne tættere kunderelation og med at flytte flere ressourcer til at sørge for kundepleje. Vi oplever generelt gladere kunder, der føler sig godt behandlet og ikke blot føler sig som et nummer i rækken, og det har været fedt at opleve den strømning. Jeg er overbevist om at det er den retning markedet bevæger sig, og kunder kun vi have mere opmærksomhed i fremtiden.